Friday, February 5, 2010

Announcement : Public Courses

Salam to all,

Just nak buat short announcement. Khusus pada pembaca yang bekerja kerajaan(penuh/tak penuh/separa penuh...), atau kalau ada swasta pun bagus. Pada sesiapa yang berminat untuk attend my courses, silakan lah. The details:

i. Kursus Penulisan Surat, Memo dan Email Rasmi Kerajaan : 22 and 23 Februari 2010 ini.

Kursus ni untuk diri sendiri atau staf yang tak berapa nak betul dalam letter writing, lebih-lebih lagi surat kerajaan. Tidak boleh main ikut citarasa sendiri saja dari segi format dan bahasa. Protokol kena jaga.

ii. Kursus Pembentukan Imej dan Etiket Sosial. : 24 dan 25 Februari 2010
Kursus ini untuk belajar jadi wanita sopan, berhemah, tertib, berketrampilan positif. Saya cuba jemput make-up artist untuk ajar cara nak make-up kena pada tempat dan situasi. Tidaklah pergi pejabat dengan blusher macam kena lempang. Sesi ini juga akan bincang mengenai etiket berpakaian ke pejabat, cara makan, berjalan, duduk, bercakap etc...(walaupun bunyi macam untuk wanita saja, tapi lelaki pun boleh)

Kedua-dua kursus ini akan diadakan di Shah Alam. Harga tidak mahal sebab zaman ekonomi tak berapa nak ok for the government department. Hanya RM400 per head, termasuk 3 kali makan, nota, and lucky draw.

Come and join us beramai-ramai. Bagi anggota kerajaan, inilah caranya nak cukupkan kursus 7 hari setahun. Kalau ada kawan-kawan yang nak join, sebar-sebarkanlah announcement ini.

Untuk further details, please call saya at 0192697004 atau sms untuk booking.

----------------------------------------------------------------------------

Satu lagi announcement:

Sesiapa yang berminat nak tonton theatre, sila ke ASWARA (Dulu Akademi Seni Kebangsaan). Bermula dari 2-7 Februari. 8.30 mlm. Rasanya sabtu dan Ahad ada show siang. Tajuknya TANDA.
Antara pelakonnya, Dira Abu Zahar, Beto Khushairi, Zahiril Adzim(Bob)etc. Arahan, Namron, Farid Ayam...
Tiket RM30 (sumbangan). Students RM15.
Datang beramai-ramai to support anak muda Melayu penggiat seni.

3 comments:

azieazah said...

Salam Kak ZAI... wah course yang sangat berguna.. InsyaAllah, akan berguna buat saya suatu hari nanti... thanks..

hmm teater TANDA? rasanya dibatalkan, kan? Tumpang simpati to your son..

apapun semoga mereka terus KENTAL..

zay said...

Wkmsalam,
Ya, TANDA dibatalkan..ooppss bukan batal tapi tangguh. Mereka anak-anak yang bersemangat kental dan tidak gentar pada mereka yg tidak bertamaddun pemikiran dan bermain dengan politik murah & rendah darjat. Maaf ya zah, saya emo sikit sbb saya tidak suka jika ada segelintir manusia yang tidak perihatin dan taksub dengan kuasa yang sedikit diberikan Allah swt. Menindas anak Melayu.
Kalaupun TANDA ke arah 'sayap kiri' sekalipun atau ada unsur-unsur memesong aqidah, apa yang patut dilakukan adalah 'menegur' dan 'memberi tunjuk ajar' cara baik dan berdiplomasi kepada mereka dalam tempoh sewajarnya, bukan membatal show pada saat-saat terakhir. Menganiaya betul.
Saya sokong bukan kerana anak saya terlibat tetapi lebih kepada peri kemanusiaan.

azieazah said...

Kak ZAI.. adakala mereka takut dengan kekalahan lalu mereka menggunakan kuasa nan sedikit lagi sementara itu untuk menjadi pemenang..

Menang hari ini bukan bernilai tinggi pun...

Membatalkan hari ini, bukan jaminan dapat menyekat apa yang telah bermula dan apa yang sudah menjadi sebati di jiwa yg KENTAL...