Thursday, June 25, 2009

STEVICO

Salam to all,

Entry kali ni nak share tentang something yang saya sendiri rasa macam tidak sangka dan percaya yang saya akan buat. Being me. It all started with my problem sakit lutut sebab banyak berdiri dalam kelas. Saya memang pantang duduk masa bagi lectures in class. Rasa macam tidak respect audience. So, lutut saya makin hari semakin sakit. Nak naik tangga pun rasa berat sangat nak carry kaki. Badan pun berat. Siksa betul. Until one day, one neighbour ajak saya ke rumah another neighbour untuk 'saja-saja' visit neighbours katanya. So saya pun pergi. Rupanya, dia nak ajak dengar my neighbour introduce a new bisness (apa lagi kalau tidak MLM). Aduhh, saya rasa macam nak cabut lari dengar MLM. Saya pernah masuk beberapa MLM bissness and sekerat jalan. Bukan sebab tidak elok bisness tu tapi maybe because masa tu saya amat sceptical about Multi-level-Marketing and not so convinced about the product. Maklumlah, ada juga kawan-kawan yang bagi very 'negative perception" pada saya tentang MLM ni.

So, sebab nak jaga hati kawan, saya pun agreed to stay and listen apa yang my neighbour cerita about the product and bisness. STEVICO nama product. Health product baru masuk Malaysia in May 2009. Originated from Japan. Extraction from 'nature'. One of the products is:

Stevico Cholest Control Fibre.
Diyarbakir Turkish Wild Wheat Mix with Siberian Red Larch.

"CCF Care Package - 14 - 28 Days DailyCare Pack
Dr Kobayashi, Specially developed this product to simplify the process of consuming fibre and also help those suffering from high blood pressure and high cholesterol, Stevico applies the same exceptional qualities of Turkish Wild Wheat and Siberian Larch Tree traditionally trusted for its healing properties into Cholest Control Fibre. Because easy to drink fibre fills you up quickly, it prevents overeating and is especially good for those dealing with weight control, such as diabetics or high cholesterol sufferers"

Saya pun cuba minum (in a form of powder, bancuh dalam air). Saya cuba 2 sachets pagi sekali petang sekali. Alhamdulillah, and suprisingly tidak sampai 10 sachets saya minum, sakit lutut dan kaki saya hilang. Badan saya cukup ringan. Saya tidak bagi tahu neighbour saya lagi tentang ini. Simpan dulu excitement. Saya tanya lagi apa product lain. Dia pun cerita tentang tomato extraction pula.


Brazilian Wild Red Tomato Extract
Classic Care Package - 14 Days DailyCare Pack

"The adage “Beauty Comes From Within” holds ever so true. As we move in pursuit of physical beauty and long-lasting youth, we are aware that a healthy body leads to a beautiful one. Yet one must also know that the main culprits causing aging and damage to our bodies over time are free radicals, which are derived from stress, unhealthy food intake, harmful UV rays from the sun and other pollutants.
By using a concentration of Tomato Lycopene Extract - Nature’s Powerful Anti-Aging and Cancer Fighting Agents, Stevico gives you a potent health and youth retaining solution that fends off free radicals harming our bodies. Cleanse, Nourish, Rejuvenate, Energise and Revitalize your body, retain its inner and outer beauty with Stevico’s Tomato Lycopene Extract with Green Tea Extract"


Saya bukan nak cantik, but nak sihat. So saya try product ni sebab nak hilangkan kesan penat mata, black circle and tired-eye-bag yang saya dapat sepanjang saya mengadap computer nak siapkan tesis (untuk dimerdekakan). Product ni lagi saya terkejut, after not even 6 sachets, black circle hilang, eye bag pun tak berapa nampak. Kulit dah tidak kering. Saya try bagi kawan saya minum, dia pun kata sedap. Tomato ni bukan yang dibeli di pasar kita (yang dah empat hari turun dari cameron highlands). Yang ni extraction tomato yang besar. Fresh from tree.

Dua product dah saya try, dua-dua bagus dan convincing. Tapi hati belum terbuka untuk join business ni (masih tutup pintu hati untuk Multi level marketing (MLM). Saya cuba be more friendly to MLM, so saya pun minta my neighbours cerita lagi tentang the marketing plan. waaahhhh....not bad. Ada banyak benefits. Salah satunya ialah just cerita tentang products yang kita dah gunakan, orang beli and automatic the customer akan di registered as our 'distributor' and kita boleh dapat income through 'indirect' sponsoring. Kedua, kita tolong our customers,kalau nak buat duit, upgrade to stage yang layak dapat more income, build his/her group...and you got a team! at the same time share income with them....yang lain benefitsnya, pairing, matching, jack pot,..etcc..... (kalau saya ni yang sceptical about MLM boleh terbuka mata dan hati, apa lagi those yang with positive minds, i'm sure you'll love the benefits!.

Ok. at this point walau hati dan mata dah terbuka, tapi belum 100% convinced. Penat dah my neighbours tu bercerita, tapi being me...keras hati dalam MLM, belum mahu upgrade lagi until saya dapatkan bukti dulu bahawa business ni promising. Well, seing is believing, kan?. So I minta my neigbour tunjuk bukti income dia (jahatnya saya). So, tanpa dia nak berselindung, dia buka website stevicodirect.com, buka akaun dia, show her bonus for this month...wooohh RM4650...(dalam hati berbisik, "kan dia baru start business ni sebulan? dah dapat 4560?...hissh biar betul). Dia tunjuk lagi benefits lain yang tidak appear dalam bonus account, 2% bila kita key-in info customers. Payment yang masuk terus dalam our bank account. Saya senyum dulu. Hati bercakap lagi " tak kan lah mudah sangat dapat income", "tak kan orang macam saya nak buat MLM" (berlagak pulak). Saya dengar saja my two neighbours berbincang tentang business ni. Saya terus diam membisu. Agaknya my neighbours tu pun dah malas nak ajak saya lagi. Susah betul nak tembus kubu Zailan ni.

Malam tu, I buat homework. Saya baca info tentang STEVICO. Cari orang-orang yang dah berjaya. Saya tengok ada yang dapat RM30-40 thousand a month. (Pencen JUSA pun tak banyak macam ni). Saya go through the marketing plan. Saya study the product info. Macam-macam saya study. Malam tu juga saya opened up a folder, download all information yang saya dapat about STEVICO. Try to plan out 'my potential team'. Saya fikir kalau orang lain boleh dapat macam ni, kenapa Zailan tidak boleh?. Being me....rasanya tidak salah to give it a shot. Bila saya dah betul-betul convinced, saya bincang dengan husband, and pada jam 6 petang 23 Jun 2009 ini, dari hanya seorang product user/distributor, i signed up to be what STEVICO awardkan "Stellar" yang entitled to get bonus every two weeks...(provided, of course you work for it). Now my focus is on STEVICO. I become pengguna tetap and also at the same time, share with my friends about it.

So, dear all. If you would like to 'walk-along hand in hand' with me nak cari 'side income', you are most welcome to join our group, at the same time 'stay healthy'. I'll make sure that my group will get ample guidance to run the business.

Let's be Melayu yang sedar, berani cuba dan positive tentang peluang-peluang begini. Allah suka pada manusia yang berusaha untuk menjadi terbaik dan mendapatkan rezeki yang halal. Asalkan tidak melanggar suruhanNya. Kalau jatuh 10 kali sekalipun di masa lalu, tidak semestinya kali ini akan jatuh juga.

Love you all.
Tok Mi

5 comments:

iYda Juhar said...

macam minat la Tok Mi. hahah

Tok Mi said...

iYda Juhar
You are most welcome. Let's have fun sambil 'cari income'. Yang penting kita boleh pasang networking through this business.

iqa said...

auntie tokmie, take care!

being a caring reader~

Tokmi said...

Thanks iqa. You too take care. Come and join me and have fun in this bussiness line, sambil buat duit, stay healthy and meet more friends.

Pemberitahu said...

Tok Mi....
bagusnyaaa kan Stevico!

Majulah , majulah Stevico!