Friday, March 19, 2010

HAPPY BIRTHDAY, MY HUSBAND

Salam to all,
Hari ni saya tak ada topic yang berat, cuma nak share tentang apa yang saya rasa today.

Today is my husband's 60th birthday.


Kami spent time di The Curve, cari present for him. Cari punya cari...jumpalah apa yang nak saya beli tapi setelah kena 'marah' dengan birthday man, terpaksa lah saya beli apa yg bukan pilihan saya . Nak beli a watch yang mahal sikit for him (Solvil Titus) tapi dia tak mahu langsung masuk kedai watch tu. Dia kata " Mahal sangat. Dah, jangan membazir...jam lama ada lagi, boleh repair kenapa nak beli baru." Ini lah my husband kalau nak tahu..(are all men like this?). Wife nak beli present yang ada brand sikit tak mahu?. Saya bukan nak berlagak belikan jam mahal untuk dia tapi this occasion only comes once a year. Nak lah bagi dia something yang berharga....tapi dia tak bagi. So,terpaksalah beli yg murah.(tapi saya tak puas hati, i plan to buy something else for him..rahsia...dah beli baru nak cakap dengan dia).

Sebenarnya isteri-isteri belikan hadiah for husbands (tidak kira mahal ataupun murah) bukan sebab nak menunjuk pada orang lain atau membazir tapi just to show them kita appreciate them, for being our life partner and a good one too.. walaupun harta benda wang ringgit tidak dapat ditukar ganti dengan apa yang mereka sumbangkan, tapi ini di antara cara isteri-isteri nak ucap 'terima kasih'.

To my dearest husband,
Dari hati yang tulus ikhlas, terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan pada abang kerana telah:

i) menjadi pasangan yang paaaaaaaling setia dalam hidup saya;

ii) menjadi pengubat dan penawar segala duka dan sakit (abang cukup sabar menghadapi waktu-waktu ketika saya sakit, mood swing, stress, etc);

iii) menjadi pendengar dan 'punching bag' ketika saya tension kerja or geram pada boss;

iv) menjadi tempat bersandar ketika saya hampir tersungkur dengan masalah yang tidak dapat saya lawan/atasi seorang diri;

v) menjadi teman ketika saya takutkan kegelapan;

vi) menjadi pembakar semangat ketika saya hampir putus asa dalam kerjaya saya;

vii) menjadi pelindung ketika saya di'serang' oleh pihak yang suka lihat saya jatuh;

yang penting....

viii) abang adalah the dearest 'ayah' kepada our 5 wonderful children, Jaja, Ayen, Bob, Syith, Syakirin and a loveable father in law to Ezzy, our menantu


and a darling Tok Ayah kepada our grandson, Eizwan Zarith....

and Pak Cik Mokhtar yang tersayang pada anak-anak saudara...(betul,kan?).

So, to dearest abang, walaupun you may not be my first choice masa mula2 nak kahwin dulu, tapi saya amat bersyukur pada Allah swt kerana telah membuka hati saya untuk memilih abang sebagai teman hidup saya. Memang tepat pilihan saya....inilah jodoh namanya, yang pasti semua ini adalah ketentuan Allah swt. Abang adalah segala-galanya bagi saya.

HAPPY BIRTHDAY to you, abang. Semoga panjang umur, dikurniakan kesihatan yang baik, ditingkatkan iman, dimurahkan rezeki,dipelihara Allah swt, dan segala yang terbaik. I really love you hingga ke akhir hayat.
Semoga jodoh kita berpanjangan hingga ke akhir hayat, insyaAllah. (30th Mac will be our 31st wedding anniversary...dah 31 tahun!!)hhmmmmhh...abang nak hadiahhh!!!

3 comments:

SyaNa said...

hepi belated bday pakcik mokhtar
semoga panjang umur, murah rezeki & bertambah bahagia

mmg pakcik mokhtar tersyg ni :)

azieazah said...

Happy belated birthday to Abg MOKHTAR. Semoga terus berbahagiaa..

Aminnnn semua doa ikhlas yg diucapkan oleh KAK ZAI...

ez said...

kami doakan semoga tok ayah
sentiasa dikurniakan kesihatan
yang baik..

p/s: ada somebody baca entry ni
menangis teresak2..hehe